torsdag 7. juli 2011

Bakt potet med oksekotelett

Var litt i tvil om dette måltidet var bakt potet med oksekotelett eller omvendt, men det smakte godt uansett :-)



Vasket potet med olje og fingersalt:



Jeg er ingen slakter/kjøttskjærer, men dette ser ut som en halv t-bone for meg, så da blir vel dette ytrefilet m/bein.



Koteletter med solsikkeolje, salt og pepper:



Potetene er lagt på indirekte og lokket legges på:



Etter 1/2 time settes en aluminiumsbakke med sopp, olje og grillkrydder på grillen:



Smør blandet med hakket hvitløk, gressløk og litt sitronsaft blir hvitløksmør:



Etter litt over en time begynner potetene å bli ferdige og aspargesen legges på:



Begynner å bli bra dette :-)



Kjøttet legges på direkte:



Andre siden og snart ferdig:



Servert med hvitløksmør og rømme på poteten og hvitløksmør på kjøttet.., nam, nam :-)




Til den bakte poteten er det mye som er godt, f.eks. bacon, mais, ost, diverse krydder osv.., det man liker er lov.

Til dere som savner aluminiumsfolie rundt potetene: Dette er bakte poteter, poteter i aluminiumsfolie er kokte poteter ;-)

.

4 kommentarer:

  1. Mmmh, dette så kanongodt ut! :D

    SvarSlett
  2. Det ser godt ut og jeg likte din presisering av hva som er bakt potet. Du burde prøve fersk revet pepperrot som tilbehør til den bakte poteten neste gang. Det fikk jeg servert på en restaurant i Tombstone i Arizona en gang og siden har jeg alltid det som fast følge til bakte poteter.

    SvarSlett
  3. Pepperrot har jeg ikke et nært forhold til i min matlaging, høres spennende ut og må prøves.

    Takk :-)

    SvarSlett