lørdag 5. juli 2014

Hjelpegutt


Fikk muligheten å være hjelpegutt for Steve Westerby i Nortura/The European Allstar BBQ-team og Hans-Petter Halmrast i Nortura/The Norwegian National BBQ-team på Cowboy-festen til WACS2014. (Cowboy-festen var et av flere alternative arrangementer/middager deltakerne på WACS2014 kunne velge mellom denne kvelden).

Det ble grillet helt lam, helt kje, 20 kyllinger, onglet og mengder med pølse og hamburger. I tillegg ble det laget ruller av ett utbeinet kje som var til "overs" :-) 

Steve til venstre og Hans-Petter i midten. Utstyret er tre Ranch Kettle og to lammegriller. (I tillegg to gassgriller som varmeskap.., selvfølgelig ikke til grilling.., he, he).



Hans-Petter beinet ut ti lammelår på null komma niks og Steve klargjør lam og kje for grillspydene/rotisseriene. Roy S. Vedlog, også Nortura, tilskuer på dette bildet, men ellers delaktig i det meste. Jeg blir alltid imponert av godt håndverk!



Lammelår.



Steve har kontroll.



Gjestene ankommer.., 250 i tallet.



Posering for gjestene.


Mer posering..




Hans-Petter deler opp lam.


Klar for service.



Steve og Hans-Petter presenterer menyen for gjestene.


Steve deler opp kje.



 Buffetbordet.



Dagen etter ble det besøk på messen i Stavanger Forum. Her var det store mengder profesjonelle i flotte kokkejakker og en amatør i t-skjorte ;-)

Det jeg husker fra messa var en fantastisk spekeskinke fra Gilde.., som jeg hadde satt penger på var Parmaskinke. I tillegg var det noen supre kniver.., prislapp kr. 3.000,- til kr. 37.000,-



Hans-Petter demonstrerer partering av storfe og lam på torget i Stavanger. Igjen imponerende håndverk!



Hans-Petter og Jan Arstad, kjededirektør i Nortura Proff. Indrefileten Hans-Petter holder opp ligger i kjøleskapet hos meg. Tusen takk!



Hans-Petter, kjedesjef som for anledningen var kjøttskjærer, og en nydelig ytrefilet.



Hyggelig å treffe dere, lærerikt og veldig gøy!

4 kommentarer:

  1. Hva slags kniver var det til de prisene?

    SvarSlett
  2. Nesmuk.

    De til den prisen var "standard" knivene, kun tre modeller, ingen jåleri.

    (De har visstnok laget en kniv som ble solgt for 80.000,- EURO! Da er kniven full av diamanter og andre utsmykninger.., altså jåleri).

    SvarSlett
  3. Trøste og bære. Hadde jeg hatt en sånn, hadde jeg vel ikke turt å bruke den :-D Takke meg til mine fra F. Dick.

    SvarSlett
  4. Og de føres av Øyo Kniver i Norge, fantastiske kniver med en skarphet som er unik. Hvert knivblad er håndsmidd, og hver enkelt kniv håndlagd... Men de var dyre.... Jan A/NP

    SvarSlett