tirsdag 22. januar 2013

Atomic Buffalo Turds


Atomic buffalo turds, ABT´s eller bøffelbæsj om man vil. Knallgodt som forrett, smårett eller rett og slett..

Jalapeno, (denne er ikke veldig sterk og den blir også mildere etter en runde på grillen), smøreost, (valgfritt om man vil krydre smøreosten), små pølser og bacon.



 Jalapenoen deles og renses. (Bruk gjerne engangshansker).



Halve jalapenos fylles med smøreost.



En coctailpølse, (?), legges på osten.



Hver halve jalapeno pakkes i bacon.


Krydre med et grillkrydder/blandingskrydder man liker.


Indirekte varme på grillen og røykflis eller trebiter på kullet. (Jeg brukte biter av kirsebær for røyk).


120 grader i ca. en time. (Når baconet er slik man ønsker det er resten også ferdig).


Nærmer seg ferdig.


Sausen er 50/50 tyttebærsyltetøy og bbq-saus. (Smakes til dersom man foretrekker mer av det ene enn det andre).

 

Servert.


Knallgodt :-)

8 kommentarer:

  1. Oooh, genialt! Dette må prøves! :D

    SvarSlett
  2. http://rmeik.com/2012/11/grillblogg-om-grillgleder/

    SvarSlett
  3. Enig SuperRosa, dette må du prøve :)

    Jøss, anmeldelse på Mat og Drikke, stilig!
    Forresten, bloggen har fått søkefelt og jeg forsøker så godt jeg kan å grovsortere kategoriene, men det er nok et stykke igjen, men terningkast 5 må være et mål :)

    Arild

    SvarSlett
  4. Hei.

    Hvor får du tak i så ine ferske jalapeños?

    SvarSlett
  5. Ikke dagligdags i butikkene her vest dette, men jeg snakket pent med Meny og de tok inn en eske :-)

    Arild

    SvarSlett
  6. Kjempeløsning på Jalapenos, mange flotte oppskrifter her.

    Har så smått begynt en blogg selv, men jeg har laaangt igjen til deg. Bøyer meg ærbødigst.

    Ha en fortreffelig grillsesong.

    Henry Enerstad

    http://dutchovennorge.blogspot.no/

    SvarSlett
  7. Jeg har mekket opp slike et par ganger nå til stor glede blant gjestene. Dog bruker jeg litt brede, lange chillipeppers "kortreist" fra en lokal gård i nærheten. Fungerer utmerket med fire-fem pølsebiter i lengden, nam!

    SvarSlett