torsdag 21. mars 2013

Biff med bakt potet

200.000 treff på bloggen!!!

Markerer begivenheten med dette biff og bakt potet måltidet :-)

Var i butikken for å kjøpe poteter for baking. De største/fineste potetene i butikken var faktisk pakket en og en i aluminiumsfolie, så dette må være skikkelig bra poteter. Jeg tuller selvfølgelig, men dette er en av mine kjepphester, ha meg unnskyldt, men en potet pakket i aluminiumsfolie blir en kokt potet, ingenting annet, og jeg skal ha bakt potet :-)



Asparges med bacon.



Poteter med olje og flaksalt.



Ytrefilet med litt olje salt og pepper.



Biffene får noen minutter direkte på grillen i starten når grillen er skikkelig varm. Biffene blir så tatt av grillen for å returnere en time senere.



Poteter og asparges/bacon nærmer seg ferdig og det er på tide å gi biffene en ny runde på grillen.



Servert med rømme og bacon på poteten. Det røde under aspargesen er grillet/svidd paprika hvor det svidde skinnet etterpå skrapes av.



Kjempegodt :-)

8 kommentarer:

  1. Gratulerer, Arild! Bra jobba med lekre grillretter! :)

    SvarSlett
  2. Som vanlig blir man både sulten og imponert! :-) Stilig med 200K treff også! Gratulerer!

    SvarSlett
  3. Hvor lenge ligger diverse på grillen?
    Tenker potetene ligger lengst?

    SvarSlett
  4. Poteter i den størrelsen ligger 1 til 1,5 time dersom grillen er rundt 200 grader. For at baconet skal bli slik som dette på indirekte varme ligger også disse på en times tid. Legg merke til at den delen av aspargesen som ikke er beskyttet av bacon ligger lengst vegg fra direkte varme.

    SvarSlett
  5. Å blei jo heilt svolten av å kjikka innom her. Trur eg må visa maen, han så pleie å stå for grillingå :)

    SvarSlett
  6. Åh hjelpes jeg har kommet til grillhimmelen! For en fantastisk blogg!
    Jeg har nettopp kjøpt en onetouch 57. Gassgrillen vår gikk i stykker (jeeeei) og jeg var kjapt i butikken å kjøpte en kullgrill! Det er jo det beste.
    Jeg har mye og lære! Sluker info på bloggen din underveis. :-)
    Prøvde meg på pizza med sten og sirkulær grillmetode idag. Men fikk aldri skikkelig varme. Tror kanskje jeg brukte for lite kull... Noen tips til grilling av pizza?

    SvarSlett
  7. Takk for det :-)

    Den grillen får du mye glede av, skikkelig bra.

    Når det gjelder pizza så er det viktigste å få høy temperatur, nok kull/briketter og mye trekk i starten. (Om nødvendig la grillen stå en stund med lokket åpent). Har en kategori for pizza i menyfeltet til høyre, men den har du sikkert sett :)

    Ser deg vel etterhvert.

    Arild

    SvarSlett
  8. Takk for svar! :)
    Fikk det til tilslutt! NAM!
    Nå er det pulled pork som er neste utfordring. Spent på om jeg klarer å holde temperaturen jevn over så lang tid.
    Finner vel noen tips her inne hos deg.

    Ha en fin dag! :)

    SvarSlett